• Why

      Why

      Xelvin - de grootste detacheerder in de techniek - was toe aan een nieuwe, ambitieuze strategie en een vernieuwde uitstraling richting de markt. Een opdracht met een stevige uitdaging: "Hoe kunnen we detavast als primair business model blijven omarmen, maar tegelijkertijd wel veel meer (en vaker!) waarde halen uit ons recruitmentproces?

      Terwijl het de trend is om te kiezen voor het werkgeversmodel, wilde Xelvin juist vasthouden aan hun core business. Voor de Club een prachtig vraagstuk om in te duiken.

    • How

      How

      Via een intensieve samenwerking van een half jaar zijn wij wekelijks bij verschillende kantoren aanwezig geweest om de mensen te leren kennen, de interne cultuur te proeven en creatieve concepten te toetsen. Via een marktonderzoek hebben we het speelveld in kaart gebracht. En met een interne werkgroep hebben we vanuit verschillende workshops de identiteit en gewenste positionering bepaald.

      Vanuit deze inzichten is de nieuwe strategie ontwikkeld: Expect More. Explore more. Verankerd in de OGSM (Business Plan) en doorvertaald met een driejaren marketingplan en een complete rebranding.

    • What

      What

      Een nieuwe identiteit gebaseerd op het archetype de Explorer. Het bleek een gouden match voor een merk dat al van jongs af aan pioniert door wereldwijde grenzen te verleggen. Uitgesproken hero-fotografie en ongepolijste stijlelementen geven de nieuwe identiteit een stoere uitstraling, perfect aansluitend op het avontuurlijke karakter. De visuele identiteit is compleet gemaakt door onderdelen uit de reisbranche met een dikke knipoog te adopteren.

      Uiteraard is de rebranding voorzien van een nieuw contentstrategie framework en doorvertaald in een nieuwe website en social kanalen. De lancering vond plaats in het Aviodrome met onze eigen Joris als dagvoorzitter.

  • Afbeelding
  • Some more work

    Meer projecten